رندی گیج در کتاب هفت قانون رهبری بازاریابی شبکهای با ارائه راهکارهایی کاربردی به شما کمک خواهد کرد تا مقدار فروش، میزان پیوستگی تیم خود و اصول کلی مجموعهتان را تعیین کرده و رهبری درستی داشته باشید.
به بیان رندی گیج، در کتاب هفت قانون رهبری بازاریابی شبکهای (The 7 Laws of Network Marketing Leadership)، بازاریابی شبکهای در رابطه با پیشرفت رهبری است. برای پیشرفت در یک سطح عالی، شما به توانایی شناسایی رهبران موجود، شناخت رهبران بالقوهی آینده و سپس کمک به آنها نیاز دارید.
شما نه تنها باید تیم خودتان را رهبری کنید، بلکه باید در نهایت کنار بکشید و فضای لازم را برای رهبران جدید فراهم کنید تا پدیدار شوند و نقش شما را به دست بگیرند. وظیفه شما این است که روزی از شغل خود بیرون بیایید. اگر به همراهان خود کمک کنید تا عقاید خود را ابراز کنند، تعداد بیشتری از افراد به رهبری روی میآورند و پیشرفت واقعی همین جاست. یکی از کارهایی که رهبران توانمند انجام میدهند، اندازهگیری، نظارت و تعدیل پیشرفت با استفاده از معیارهای افراد داخل تیمشان است.
به جای اینکه فقط روی پیشرفت رتبه خود تمرکز کنید، به فکر رساندن دیگران به درجه بعدی باشید. انجام این کار قطعاً به پیشرفت شما کمک خواهد کرد و بهترخواهد بود. زیرا به این ترتیب، پایه و اساس قویتری خواهید داشت که اساس پیشرفت شما میباشد. بیش از 6 میلیارد نفر در جهان هنوز در بازاریابی شبکهای نیستند. نکته اینجاست و رسیدن به آن سطح، به رهبری قویتری نیاز دارد.
احتمالاً به جز رندی گیج (Randy Gage)، هیچ فرد واجد شرایطی نیست که بتواند در کسب موفقیت بیشتر در زمینه فروش شبکهای شما را کمک کند. کتاب ملت تکثیر او با عنوان رسمی چگونه در سال حداقل 100000 دلار از طریق بازاریابی شبکهای کسب کنیم، بهترین آلبوم آموزشی فروش، در زمینه فروشهای شبکهای است و فرار از چرخه دوَرانی، اولین ابزار استخدامی او در دنیای کسب و کار محسوب میشود. کتابهای او به بیش از 25 زبان ترجمه شده و میلیونها نسخه از آن در سراسر جهان فروخته شده است.
رندی به معرفی بازاریابی شبکهای در کشورهایی مانند اسلوونی، کرواسی، بلغارستان و مقدونیه کمک کرده و نائب رئیس یک شرکت بازاریابی بوده و به عنوان مشاور در بسیاری از شرکتها برای طراحی برنامه جبران خسارت، ایجاد ابزار بازاریابی و ایجاد سیستمهای تکثیر، خدمت کرده است. او آموزش برای بهترین شرکتهای این صنعت را انجام داده و در بیش از 40 کشور جهان صحبت کرده است.
جملات برگزیده هفت قانون رهبری بازاریابی شبکهای:
- اولین کسی که باید رهبری کنید، خودتان هستید.
- رهبران، موفقیت پیروان خود را پرورش داده و آن را تجلیل میکنند.
- شما افراد را مدیریت نمیکنید - بلکه وظیفه شما هدایت افراد و مدیریت کارهاست.
- رهبران واقعی، دنبال معتقد ساختن مردم به جایگاه رهبری نیستند - آنها اعتقاد به پیرو بودن را پرورش میدهند.
- آزمون واقعی یک رهبر، تعداد پیروانش نیست – بلکه آزمون این است که باعث پیشرفت چه تعدادی از پیروانش میشود.
در بخشی از کتاب هفت قانون رهبری بازاریابی شبکهای میخوانیم:
در واقع، شما نمیتوانید شبکه خود را توسعه دهید، هیچکس نمیتواند. شبکههای بازریابی، سازمانهایی دایماً در حال شکلگیری هستند که از بسیاری از افراد مختلف، فرهنگ، عادات کاری، سیستمها و فلسفههای جورواجور تشکیل شدهاند. اقدامات فردی اکثریت افراد، عامل محرک کارهایی است که شبکه انجام میدهد.
و این فرایند، با رشد فردی آغاز میشود...
یکی از مواردی که اکنون بیش از 20 سال است میگویم این است که تجارت شما، به همان سرعتی رشد میکند که شما رشد کنید. هر کاری که برای رشد و توسعه خود انجام میدهید، به نوعی به رشد و توسعه کسب و کار کمک میکند.
یادگیری یک زبان خارجی، شرکت در کلاس فلسفه در مدرسه شبانه، یا حتی یادگیری یوگا، باعث میشود اتفاقات خوب در بدنتان رخ دهد. نوعی درآشامش و دانشی وجود دارد که با رشد شما در هر ناحیه، به ناحیهای دیگر منتقل میشود.
شما، اعتماد به نفس، شعف، خرد، دانش و مهارت را پرورش میدهید و همه این موارد، شما را از زاویههای مختلف جذابتر میکند و احترامی را که از تیم خود دریافت میکنید، افزایش میدهد.
نکته اصلی، ایجاد فرهنگ رشد شخصی در تیم شماست...
این که به افراد خود بگویید درباره مثبتاندیشی کتاب بخوانند یا به جملات مثبت گوش دهند، کافی نیست. حقیقت این است که اکثر مردم حتی نمیدانند معنی این حرفها چیست.
اگر برای تیم خود، برنامه ساختاری توسعه فردی را در نظر دارید، نتایج بسیار بهتری خواهید دید. استفاده از مواردی مانند کتاب برنامه ماهانه یا سریهای اشتراکی کتابهای صوتی، به طور شگفتآوری تاثیر دارد.
نام کتاب | کتاب هفت قانون رهبری بازاریابی شبکهای |
نویسنده | رندی گیج |