ثبت نام| ورود 0

از کلیشه تا واقعیت فروش یعنی انتقال احساس

1401-08-10

فروش یعنی انتقال احساس از کلیشه تا واقعیت...

 

دهه هشتاد شمسی پس از ورود سیستم های هرمی و شبکه ای به ایران صحبتی از فروش محصول وجود نداشت، رفته رفته پس از قانونی شدن بازاریابی شبکه ای در ایران در اوایل دهه نود مفهوم جدیدی در این صنعت تحت عنوان " فروش محصول " شکل گرفت.

همانطور که از اسم این صنعت بزرگ مشخص است یکی از پایه های اصلی این تجارت فروش محصول می باشد.

 

در این زمینه چند سوال اساسی وجود دارد.

 

1.آیا فروش انتقال احساس یا یک عبارت واقعی یا کلیشه ای است؟ 

 

2.میزان رضایت شما از محصولاتی که تا به امروز تهیه کردید چند درصد بوده است؟

احتمالا جواب شما بین ۵۰ تا ۷۰ درصد است.

 

3.آخرین باری که با یک برند و محصول جدید از طریق تبلیغات محیطی و تلویزیونی آشنا شدید چه زمانی بوده است؟

احتمالا برای جواب این سوال دقایقی را در فکر  فرو رفته اید...

 

4.چند درصد از محصولاتی که در طول زندگی از آنها استفاده کردید (به شرط راضی بودن) به بقیه افراد پیشنهاد کردید؟

احتمالا جواب شما ۸۰ الی ۹۰ درصد است.

 

5.اگر تا امروز بابت معرفی محصول، برندها به شما فقط و فقط ۵٪ پاداش پرداخت

 می کردند، مجموع دریافت شما از این فرایند چقدر بود؟

احتمالا سالی ۱۰ الی ۱۵ میلیون تومان به نرخ تورم روز.

 

6.دوست،فامیل یا آشنای شما پس از خرید محصول دقیقا مانند شما، آنرا به دیگری معرفی میکنند، حال اگر برندها بابت این معرفی غیر مستقیم پاداش پرداخت میکردند مجموع پاداش شما تا امروز چقدر بود؟

این سوال منطق "بازاریابی شبکه‌ای" را موجه میکند و مجموع این سوال ها نشان میدهد همه‌ی ما ذاتا یک فروشنده درونی داریم که فقط نیازمند یک محصول با کیفیت هستیم.

بهترین راه تشخیص یک محصول با کیفیت استفاده شخصی از محصولات است.

به همین دلیل است که ما معتقدیم فروش یعنی انتقال احساس!

متن..

مجید صفری پور بابایی

به نظر من احساس ماست که فروخته میشه به مشتری ۸۰٪
ارزو امیری

واقعا فروش انتقال احساس است وقتی با جدیت و محکم درمورد محصولی که استفاده کردی و بهش اطمینان داری و باشورشوق تعریف میکنی ازش روی مشتری تاثیرمیزاره